Головна » 2015 » Жовтень » 6 » ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВОПОРЯДКУ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕДВИБОРНОЇ КАМПАНІЇ (№ 82 від 6 жовтня 2015 року)
17:01
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВОПОРЯДКУ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕДВИБОРНОЇ КАМПАНІЇ (№ 82 від 6 жовтня 2015 року)

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВОПОРЯДКУ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕДВИБОРНОЇ КАМПАНІЇ

П`ятого вересня 2015 року в державі стартувала передвиборна кампанія виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
З метою належного забезпечення правопорядку і громадської безпеки під час підготовки та проведення цих загальнодержавних заходів Валківським РВ ( з обслуговування Валківського та Коломацького районів) ГУМВС України в Харківській області вживаються організаційні і практичні заходи.
Міліція не є суб’єктом виборчого процесу. Як владна інституція вона не бере участі в будь-яких виборчих процедурах. Натомість, її особлива функція в цей час – забезпечення умов перебігу всього виборчого процесу відповідно до законодавства України.
Працівники міліції  спільно з членами громадських формувань, які діють на території Валківського району, будуть запобігати порушенням законодавства, охороняти виборчі права громадян України і громадський порядок. Разом з тим, у разі вчинення порушень працівники органів внутрішніх справ мусять вчасно їх виявляти, розслідувати і розкривати, усувати їх наслідки в межах своєї компетенції.
Забезпечення нормального перебігу виборчого процесу працівниками органів внутрішніх справ ґрунтується на чіткому дотриманні Конституції України, Законів України «Про міліцію», «Про місцеві вибори», Кримінального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення тощо.
На всіх етапах виборчого процесу спрямованість діяльності міліції визначається статтею 2 Закону України “Про міліцію”, згідно з якою основними завданнями працівників міліції під час несення служби є:
- забезпечення особистої безпеки громадян, захист їх прав і свобод, законних інтересів;
- запобігання правопорушенням та їх припинення;
- охорона і забезпечення громадського порядку;
- захист власності від злочинних посягань;
- сприяння у межах своєї компетенції державним органам, підприємствам, установам і організаціям у виконанні покладених на них законом обов’язків.
Разом з тим, компетенція органів внутрішніх справ України розширюється та набуває особливих рис, оскільки до їхніх звичайних завдань і повноважень додаються ще й спеціальні, пов’язані саме з виборами.
Кодексом України про адміністративні правопорушення встановлено адміністративну відпові­дальність, за порушення визначених законом порядку та строків подання відомостей про виборців або порядку складання списку виборців посадовою особою, на яку законом покладено такий обов’язок (стаття 212-7).
На етапі проведення передвиборної агітації можуть відбуватися різноманітні масові акції.
Згідно зі статтею 39 Конституції України громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку – з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Відтак важливості набувають ті функції органів внутрішніх справ України, котрі забезпечують умови реалізації, з одного боку, зазначених конституційних прав громадян України, а з іншого – можливих судових рішень щодо їх обмежень відповідно до чинного законодавства України.
Частиною першою статті 60 Закону України «Про місцеві вибори» участь у передвиборній агітації заборонено:
- особам, які не є громадянами України;
- органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам і судам;
- у робочий час - посадовим та службовим особам органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, крім випадків, коли відповідна посадова чи службова особа є кандидатом;
- військовослужбовцям, крім випадків, коли відповідна особа є кандидатом;
- членам виборчих комісій протягом строку повноважень відповідних виборчих комісій;
- громадянам України через іноземні засоби масової інформації, що транслюються на територію України.
Відповідно до частини другої статті 53 цього Закону передвиборна агітація закінчується о 24 год. останньої п’ятниці перед днем голосування, тобто 23 жовтня 2015 року. Тому з цього часу працівники міліції, у межах своєї компетенції, будуть припиняти проведення агітаційних заходів, розповсюдження передвиборних агітаційних матеріалів, листівок, плакатів, інших друкованих видань, у яких розміщено передвиборні матеріали, публічні заклики голосувати “за” або “проти” політичних партій, виборчих блоків політичних партій – суб’єктів виборчого процесу або дано публічну оцінку діяльності цих партій (блоків) чи кандидатів у народні депутати України.
У разі вчинення на виборчій дільниці протиправних дій, у тому числі тих, що можливі не лише під час виборів (хуліганство, крадіжка тощо), працівники міліції діятимуть у визначених законодавством межах і реагуватимуть відповідно до вимог Кримінально-процесуального кодексу України, Кримінального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення та іншими актами законодавства України.


А.  Борисов,
заступник начальника-начальник МГБ Валківського РВ ГУМВС України в Харківській області (з обслуговування Валківського та Коломацького районів) підполковник міліції.

Категорія: Без категорії | Переглядів: 285 | Додав: salal | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: