Головна » 2016 » Лютий » 9 » ПОВНОВАЖЕННЯ НАДАНІ, АЛЕ... (№ 13 від 9 лютого 2016 року)
17:05
ПОВНОВАЖЕННЯ НАДАНІ, АЛЕ... (№ 13 від 9 лютого 2016 року)

ПОВНОВАЖЕННЯ НАДАНІ, АЛЕ...

З першого січня 2016 року набрав чинності Закон України від 20.10.2014 року № 1709-VII “Про внесення змін до деяких нормативних актів України щодо деяких питань спадкування” (далі - Закон), відповідно до положень якого органи місцевого самоврядування наділяються повноваженнями щодо оформлення спадкових прав. Докладніше про це редакція запросила розповісти заступника начальника Головного територіального управління юстиції у Харківській області І.В. Левченко.

- Ірино Василівно, поясніть, будь ласка, це означає, що відтепер з питаннями щодо оформлення спадщини можна буде звертатися не тільки до нотаріусів, а й до уповноважених посадових осіб місцевих рад?
- Так, але вчинення  таких нотаріальних дій, як видача свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя, уповноважена посадова особа органу місцевого самоврядування вправі здійснювати тільки за певних умов. Така особа повинна мати вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройти протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса щодо роботи з реєстрами, які функціонують в системі Міністерства юстиції України, та скласти іспит зі спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України (п.2 ч.2 розділу I Закону).
- Вимоги доволі серйозні, і , напевне, в наших сільських та селищних радах зараз навряд чи є спеціалісти такого рівня кваліфікації. Але, як кажуть, досконалості немає межі. Розкажіть докладніше, якими законодавчими актами регламентується цей вид діяльності.
-  Міністерством юстиції України з метою належної організації положень Закону розроблено і зареєстровано ряд наказів, котрі теж набули чинності з 1 січня 2016 року. Це, зокрема,  “Про внесення змін до Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі” від 27.04.2015р. № 606/5  “Про затвердження Порядку проходження уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав” від 25.05.2015 р. № 779/5.
Перелік питань, які вивчаються під час проходження стажування уповноваженою посадовою особою органу місцевого самоврядування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса,  та завдання, які необхідно виконати під час стажування, визначено відповідним наказом Міністерства юстиції від 23.12.2015 р. № 2727/5.
До нормативних наказів у цій сфері належать також   “Про затвердження порядку проведення іспиту комісією з питань складання іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотарі­альних дій” від 25.06.2015 р. за № 1075/5 та “Про затвердження Змін до Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування” від 17.09.2015 р. № 1784/5.
- Де при бажанні можна ознайомитися з цими документами?
- Вказані нормативно-правові акти, інші акти законодавства та інформація, що стосується діяльності уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо оформлення спадкових прав, розміщені на сайті Міністерства юстиції України у рубриці “Нотаріат”, підрубриці “Порядок оформлення спадщини уповноваженими особами органів місцевого самоврядування.” У проходженні стажування уповноваженими посадовими особами органів місцевого самоврядування у межах чинного законодавства сприяє також відділ з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Харківській області.


Інтерв`ю І. Терещенко.

Категорія: Консультпункт | Переглядів: 241 | Додав: salal | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: