Головна » 2017 » Лютий » 21 » КОЖЕН МАЄ ПЛАТИТИ ЗА СЕБЕ (№ 15 від 21 лютого 2017 року)
17:10
КОЖЕН МАЄ ПЛАТИТИ ЗА СЕБЕ (№ 15 від 21 лютого 2017 року)

КОЖЕН МАЄ ПЛАТИТИ ЗА СЕБЕ

Стаття «А що скажуть валківчани?», надрукована в січневому номері «Сільських новин», викликала жваве обговорення, і не тільки на сторінках газети.  Це ще раз доводить, що питання водопостачання і водовідведення, роботи  КП «Вода» турбують не тільки працівників підприємства. А значить, маємо  реальні перспективи вирішувати  їх не тільки силами працівників КП «Вода», місцевої влади, а й заручившись підтримкою споживачів наших послуг.

Останнім часом ми  з прикрістю  констатуємо  тотальне підвищення цін на товари та послуги. Є чимало підстав і для того, щоб  черговий раз підвищити  тарифи на послуги, що  їх  надає КП «Вода». Але, на моє  переконання - це шлях в нікуди, бо спочатку треба використати  всі можливі резерви, аби  уникнути  цього.
Деякі із внутрішніх резервів на підприємстві вже запроваджені. Зокрема, оптимізовано штатний  розпис працівників, на постійному контролі перебуває питання  економного витрачання паливно-мастильних матеріалів. Проводиться також модерні­зація і оптимізація мереж, що потребує інвестицій і часу. Встановлені прилади обліку води на водозаборах населених пунктів.
Саме завдяки цим приладам та проведеному   аналізу і вдалося з’ясувати, що подається споживачам води майже вдвічі  більше, аніж  ними реально оплачується. Закономірно припустити, що  причинами  цього  є незаконні врізки в мережу водопостачання, використання пристроїв, що впливають на роботу лічильників обліку води, і відповідно - неповна оплата за фактично  спожиті послуги,  несвоєчасна оплата  тощо. 
Значні втрати води маємо і через  занедбаний стан багатьох приватних  оглядових колодязів, у яких, до речі, пориви стаються вдвічі частіше, ніж  на мережах загального  користування. При цьому власники таких колодязів ще й не завжди вчасно повідомляють  про пориви, користуючись дармовою можливістю полити городи. А результат цього очевидний - частина споживачів безоплатно користуються водою або сплачують  суми значно менші, ніж реально  споживають води. Тоді як за них, по суті, змушені платити сумлінні споживачі, маючи  більш високі тарифи.
Маємо проблеми і в системі водовідведення, бо каналіза­ційно-насосні станції у місті здійснюють  перекачування рідких  нечистот  фактично  вдвічі більше за ті показники, по яких реально  здійснюється оплата. Це - знову ж таки наслідки несанкціонованих врізок, невідповідності показників фактично спожитої води сумам оплачених послуг, тобто  потрапляння в каналізаційну мережу необлікованої води, а також - відходів з вигрібних ям. Послуги по викачуванню  вигрібних  ям переважно надають  приватні особи. Одне питання, чи  зареєстровані вони при цьому як підприємці, і чи  сплачують  за це належні податки? І ще одне - що викачані нечистоти несанкціоновано зливаються в каналізаційну  мережу, а ще гірше - у ярки та лісосмуги. Чим членам громади наносяться не лише   фінансові збитки, а й  непоправної шкоди зазнає довколишнє середовище, що  негативно впливає  і на здоров’я людей.
Безумовно, є  ефективні методи боротьби з цими негативними  явищами.  Можна збільшити  кількість  контролерів у штаті, поставити антимагнітні стрічки на лічильники, спеціальні пломби тощо. Але все це потребує додаткових фінансових витрат, а значить, ляже на плечі  користувачів послуг, відобразившись  у тарифах.
Ми  пропонуємо інший, не менш  ефективний шлях - зменшити різницю між наданими  і фактично  оплаченими  послугами.
Для цього потрібно, щоб кожен користувач послугами КП «Вода»  усвідомив, що всі ми є співвласниками майна, яке належить  територіальній громаді. А володіти майном означає реально  відповідати за нього. Бо ж, наприклад,  коли б  сусід врізався у  систему водопостачання вашого помешкання і це б  фіксував ваш лічильник збільшенням спожитої  води, навряд чи ви мирилися б із  цим.  То чому ж ми  миримося з тим, що дехто  користується водою безоплатно, а ми  платимо за це?
Для тих, хто  несанк­ціоновано користується послугами КП «Вода», з метою відновлення справедливості і чесного  та прозорого розподілу витрат відповідно до спожитих послуг, підприємством оголошено двомісячник реструктуризації заборгованості та легалізації самовільних врізок у водопровідну та каналізаційну мережі населених пунктів. Як уже повідомлялось, розпочався двомісячник 15 лютого і триватиме до 15 квітня. Споживачам необхідно  лиш написати  відповідну заяву, і  спеціалісти  КП «Вода» люб’язно допоможуть  оформити  відповідні документи без застосування штрафних санкцій.
Долучившись до цієї роботи спільно, ми не допустимо підвищення тарифів. Але розпочати  треба  зі свого крана, лічильника, своїх   квартири, будинку, вулиці. Ми маємо  визначитися і зробити вибір, чи будемо чекати, доки  хтось  прийде і наведе лад  з майном, що використовується для водопостачання і водозабезпечення, але за  це  доведеться платити, аж до  втрати  своєї  спільної власності. Чи бути справді відповідальними споживачами, самостійно  здатними ефективно використовувати спільну власність, спонукаючи до цього, перш за все, самих себе, а також інших членів громади. Який  шлях готові обрати ви?


В. БУШНОВ,
директор КП «Вода», депутат міської ради.

Переглядів: 109 | Додав: salal | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: